Filmik Talenty jak diamenty – czyli jak zarządzać talentami w organizacjach

Chcesz dowiedzieć się, jakie błędy najczęściej popełniają szefowie w zarządzaniu ludźmi? Jak firma powinna traktować pracowników, aby nie zniszczyć tkwiącego w nich potencjału i motywacji? Dlaczego oparcie firmy na wartościach przekłada się na zyski i utrzymanie w firmie wybitnych pracowników?

Obejrzyj filmik🙂

„Ludzie są najcenniejszym kapitałem firmy” – to nie frazes, lecz fakt. Badania pokazują, że coraz większą barierą w rozwoju firm zgłaszaną przez pracodawców jest niedobór wysoko wykwalifikowanych i zmotywowanych pracowników. Z tego powodu obecnie jedną z najważniejszych kompetencji menedżerskich jest odpowiedni dobór pracowników, a następnie umiejętne wykorzystanie ich potencjału w sposób zgodny nie tylko z potrzebami firmy, ale najlepiej także z celami i wartościami danego pracownika.

Kluczowe staje się także odkrywanie diamentów w organizacji oraz stworzenie dla nich atrakcyjnych ścieżek rozwoju. Na tym właśnie w uproszczeniu polega „zarządzanie talentami” – jeden z najważniejszych obecnie trendów w Human Resources Management, który też od lat krzewimy:)

Jako konsultantki, trenerki biznesu i coache wiele razy widziałyśmy, jak firmy przez błędy w zarządzaniu trwonią ten cenny kapitał ludzki. Demotywują zaangażowanych pracowników, a nawet doprowadzają ich do chronicznego zmęczenia, wypalenia zawodowego czy nawet depresji! A potem znów desperacko szukają „zaangażowanych i zmotywowanych pracowników”, gdyż bez nich firma nie zdobędzie przewagi konkurencyjnej na rynku…

Skutecznie pomogłyśmy wielu organizacjom wyjść z tego dysfunkcyjnego schematu. Jednak wymagało to czasu, wysiłku i ogromnej determinacji – zwłaszcza na poziomie top managementu. Sprawdza się więc powiedzenie, że „lepiej zapobiegać niż leczyć”.

Pracując z klientami zawsze podkreślamy, że kultura organizacyjna oparta na wartościach i dbaniu o relacje sprzyja zarówno pozyskaniu najlepszych pracowników, jak i utrzymaniu ich kreatywności i zaangażowania. Zaufanie do przełożonych i sprawiedliwość są niezwykle ważne dla zapewnienia dobrej atmosfery i gotowości do dzielenia się wiedzą w firmie.

Rekomendujemy książkę „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej. Opowieść o przywództwie.” Patrick Lencioni

Chcesz dowiedzieć się więcej, obejrzyj filmik