Celem coachingu kariery (coaching zawodowy) jest wsparcie Klienta w rozwoju kariery zawodowej. Jest to proces, który pomaga osiągać cele oraz satysfakcję z pracy. Może dotyczyć znalezienia lepszej pracy, wytyczania sobie nowych, „zdrowych” celów zawodowych i wypracowania metod skuteczniejszego ich osiągania przy zachowaniu work – life balance.

Dla niektórych powodem skorzystania z coachingu jest chęć znalezienia rozwiązań problemów, jakie pojawiły się w pracy (np. konflikty w relacjach ze współpracownikami lub szefem, wypalenie, odczuwanie presji, niska samoocena, brak równowagi między życiem osobistym a zawodowym, mobbing).

Sesje coachingowe mogą odbywać się stacjonarnie (w salce) lub online np. (Skype, WhatsApp, Google duo).

Jeśli myślisz o lepszym wykorzystaniu swojego potencjału, zaplanowaniu ścieżki kariery lub  zmianie zawodu, coach może Ci w tym pomóc.

Coaching kariery przyda Ci się w skutecznym osiąganiu celów zawodowych, gdy:

  • pracujesz na stanowisku poniżej swoich możliwości
  • chcesz dokonać zmiany w dotychczasowej ścieżce lub przygotować się do nowych wyzwań
  • paraliżuje Cię już sama myśl o zmianie pracy, chodzeniu na rozmowy kwalifikacyjne, udowadnianiu swojej wartości
  • nie odnajdujesz satysfakcji z pracy
  • czujesz się wypalony, sfrustrowany, „nie na miejscu”
  • przesadnie boisz się zmian organizacyjnych, awansu, nowych zadań
  • masz niskie poczucie własnej wartości, choć posiadasz wysokie kwalifikacje
  • Twój wewnętrzny krytyk odbiera Ci radość z sukcesów
  • nie osiągasz efektów adekwatnych do włożonego wysiłku i umiejętności
  • nie potrafisz docenić swoich osiągnięć ani kompetencji
  • omijają Cię awanse, podwyżki, nagrody, choć ciężko pracujesz
  • chcesz odkryć powody wcześniejszych niepowodzeń w pracy, aby nie powtórzyć w nowym miejscu poprzednich błędów
  • z trudem przychodzi Ci mówienie o swoich mocnych stronach i dokonaniach
  • masz destrukcyjne przekonania na swój temat (np. nic mi się nie udaje, nie dam sobie rady)
  • wracasz z urlopu macierzyńskiego
  • dajesz się w pracy wykorzystywać, nie potrafisz postawić granic, panicznie boisz się krytyki lub odrzucenia…

W procesie coachingu na początku ustalamy, jakie cele długo i krótkofalowe Klient chce osiągnąć, jakie ma z nimi problemy oraz jakich działań i stylu pracy oczekuje od coacha.

Coach pomaga Klientowi w takim określeniu celów i sposobów ich realizacji, aby były zgodne z wartościami, możliwościami i potrzebami Klienta oraz by ich osiągnięcie nie pociągało za sobą destrukcyjnych konsekwencji (np. aby zdobycie wymarzonej pozycji zawodowej nie doprowadziło do pracoholizmu, wypalenia zawodowego czy zniszczenia relacji z bliskimi).

Następnie coach towarzyszy Klientowi w trakcie pracy nad założonymi celami. Poprzez odpowiednie zadawanie pytań pomaga przyjrzeć się problemom z szerszej perspektywy oraz znaleźć rozwiązania bazujące na zasobach Klienta i możliwe do wdrożenia.

Proces coachingu składa się z sesji (spotkań) dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klienta. Liczba i częstotliwość sesji zależy od celów i oczekiwań Klienta (np. 1,5 godzinna sesja 2 razy w miesiącu).

Cena od 140 zł (stu czterdziestu zł) do 200 zł (dwustu zł) za sesję 1 h = 60 min (Cena nie dotyczy firm).

Możliwe są także sesje dłuższe: 90 min lub 120 minut.

Bywa, że problemy w pracy, jej utrata, stanie się ofiarą mobbingu lub inne bolesne przeżycia tak głęboko ranią, że doprowadzają człowieka do kryzysu, załamania, dezintegracji psychicznej, poczucia „rozbicia”.

Osoba w kryzysie może mieć problemy z poradzeniem sobie z trudnymi emocjami (np. strachem, poczuciem bezradności, pustki, beznadziei, smutkiem, przygnębieniem). Zalana takimi emocjami może nie widzieć sposobów na wyjście z tej sytuacji. Potrzebuje wtedy wsparcia z zewnątrz, aby wrócić do równowagi i znów być w stanie dawać sobie radę codziennymi obowiązkami i z przeciwnościami.

W takich sytuacjach dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z coachingu kryzysowego.

Coaching kryzysowy służy pomocy osobom, które znalazły się w umiarkowanym bądź lekkim kryzysie lub w ciężkim stresie.

Praca z klientem w ramach coachingu kryzysowego składa się z dwóch etapów:

  1. Elementów interwencji kryzysowej
  2. Coachingu klasycznego.

Celem coachingu kryzysowego jest nie tylko przywrócenie klientowi dostępu do jego zasobów (np.  poczucia kompetencji, własnej wartości, wpływu na swoje życie) oraz pomoc w powrocie do optymalnego funkcjonowania, ale także uzyskanie wzrostu pokryzysowego (o ile klient chce pójść dalej, a nie tylko wrócić do równowagi).

Posiadam uprawnienia Coacha Kryzysowego (nr certyfikatu: 1/09/CK/2019) oraz Coacha Kryzysowego w Biznesie (nr certyfikatu: 3/03/CKB/2020) .

Wykonaj pierwszy krok i skontaktuj się ze mną.

Najpierw porozmawiamy o tym, jak mogę Ci pomóc oraz czy to odpowiada na Twoje potrzeby.