Celem coachingu kariery (coaching zawodowy) jest wsparcie Klienta w rozwoju kariery zawodowej. Jest to proces, który pomaga osiągać cele oraz satysfakcję z pracy. Może dotyczyć znalezienia lepszej pracy, wytyczania sobie nowych, „zdrowych” celów zawodowych i wypracowania metod skuteczniejszego ich osiągania przy zachowaniu work – life balance.

Jeśli myślisz o lepszym wykorzystaniu swojego potencjału, zaplanowaniu ścieżki kariery lub  zmianie zawodu, coach może Ci w tym pomóc.

Część moich Klientów chce przygotować się do nowych wyzwań (np. w związku ze zmianą obowiązków służbowych lub awansem na stanowisko kierownicze).

Dla niektórych powodem skorzystania z coachingu jest chęć znalezienia rozwiązań problemów, jakie pojawiły się w pracy (np. konflikty w relacjach ze współpracownikami lub szefem, odczuwanie presji, brak równowagi między życiem osobistym a zawodowym, mobbing).

Coaching przyda Ci się, gdy:

  • pracujesz na stanowisku poniżej swoich możliwości
  • paraliżuje Cię już sama myśl o zmianie pracy, chodzeniu na rozmowy kwalifikacyjne, udowadnianiu swojej wartości
  • nie odnajdujesz satysfakcji w pracy
  • przesadnie boisz się zmian organizacyjnych, awansu, nowych zadań
  • masz niskie poczucie własnej wartości, choć posiadasz wysokie kwalifikacje
  • czujesz się wypalony, sfrustrowany, „nie na miejscu”
  • Twój wewnętrzny krytyk odbiera Ci radość z sukcesów
  • nie potrafisz docenić swoich osiągnięć ani kompetencji
  • omijają Cię awanse, podwyżki, nagrody, choć ciężko pracujesz
  • chcesz odkryć powody wcześniejszych niepowodzeń w pracy, aby nie powtórzyć w nowym miejscu poprzednich błędów
  • z trudem przychodzi Ci mówienie o swoich mocnych stronach i dokonaniach
  • nie osiągasz efektów adekwatnych do włożonego wysiłku i umiejętności
  • masz destrukcyjne przekonania na swój temat (np. nic mi się nie udaje, nie dam sobie rady)
  • dajesz się w pracy wykorzystywać, nie potrafisz postawić granic, panicznie boisz się krytyki lub odrzucenia…

W procesie coachingu na początku ustalamy, jakie cele długo i krótkofalowe Klient chce osiągnąć, jakie ma z nimi problemy oraz jakich działań i stylu pracy oczekuje od coacha.

Coach pomaga Klientowi w takim określeniu celów i sposobów ich realizacji, aby były zgodne z wartościami, możliwościami i potrzebami Klienta oraz by ich osiągnięcie nie pociągało za sobą destrukcyjnych konsekwencji (np. aby zdobycie wymarzonej pozycji zawodowej nie doprowadziło do pracoholizmu, wypalenia zawodowego czy zniszczenia relacji z bliskimi).

Następnie coach towarzyszy Klientowi w trakcie pracy nad założonymi celami. Poprzez odpowiednie zadawanie pytań pomaga przyjrzeć się problemom z szerszej perspektywy oraz znaleźć rozwiązania bazujące na zasobach Klienta i możliwe do wdrożenia.

Proces coachingu składa się z sesji (spotkań) dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klienta. Liczba i częstotliwość sesji zależy od celów i oczekiwań Klienta (np. 1,5 godzinna sesja 2 razy w miesiącu).

Sesje coachingowe mogą odbywać się bezpośrednio (stacjonarnie) lub poprzez Skype.

Wykonaj pierwszy krok i skontaktuj się ze mną.

Najpierw porozmawiamy o tym, jak mogę Ci pomóc oraz czy to odpowiada na Twoje potrzeby.