Wywiad w Miesięczniku Franchising dot. prokrastynacji

Jak przeciwdziałać prokrastynacji? Wywiad ze mną ukazał się w styczniowym numerze Miesięcznika Franchising w artykule „Zrobisz to jutro”. Oto fragmenty moich wypowiedzi: „Powodem prokrastynacji może być np. lęk przed porażką lub obawa przed podjęciem błędnej decyzji. W obecnym świecie, choć mamy dostęp do nieskończenie wielkiej liczby informacji, to nikt nie jest w stanie ich wszystkich przeanalizować i wyciągnąć wniosków, które gwarantowałyby 100 proc. sukcesu. Ta świadomość paraliżuje i może doprowadzić do tego, że w końcu ktoś albo podejmuje decyzję na ostatnią chwilę albo kieruje się emocjami lub czeka, „aż problem sam się rozwiąże”

Jeśli ktoś ma zaniżone poczucie własnej wartości, to zakłada, że nie da sobie rady, więc może mieć skłonność do unikania działania lub odwlekania go. Podobnie jeśli ktoś ma nierealistycznie wysokie wymagania wobec siebie, to wie, że nie wykona tego tak idealnie, jakby tego chciał – mówi Anna Daria Nowicka. – Wszystkie powody bardzo negatywnie wpływają na nasze życie zawodowe i osobiste. Dobra wiadomość jest taka, że te blokady można przełamać! Pracując nad tym z klientami pomagam im dojść do źródła przyczyn prokrastynacji oraz uczę konkretnych narzędzi psychologicznych, które mogą zastosować.

Także przy decyzjach finansowych np. grze na giełdzie, zbyt szybkie podjęcie decyzji w emocjach może obrócić się przeciwko nam. Podobnie jeśli jakiś pracownik nas zirytował, a my kierując się emocjami zwalniamy go ze skutkiem natychmiastowym, nie biorąc pod uwagę, ile czasu zajmie nam rekrutacja i wdrożenie nowej osoby.

Przedsiębiorcy muszą sami mądrze zarządzać własnym czasem, zadaniami czy motywować się do wykonywania właściwych zadań w odpowiednim momencie. Nikt ich nie nadzoruje, tak jak w przypadku pracowników etatowych. Samoorganizacja, priorytetyzacja, umiejętność automotywacji i zarządzania czasem są kluczowymi kompetencjami praktycznie na każdy stanowisku, ale u przedsiębiorców są wręcz niezbędne! – mówi Anna Daria Nowicka

Autorką artykułu jest Beata Rayzacher. Cały artykuł przeczytasz Miesięczniku Franchising w numerze 01 (235) styczeń – marzec 2025 na str. 86 do 89.

Dziękuję również Anna Smolińska za przeprowadzenie wywiadów ze mną w studio. Możesz ich posłuchać na YouTube

Trudne sprawy. Jak przedsiębiorcy mogą sobie radzić w trudnych sytuacjach z pracownikami.

Jeśli chcesz skorzystać z mojej praktycznej wiedzy i profesjonalnej pomocy, zaproś mnie do przeprowadzenia szkolenia w Twojej firmie lub umów się na indywidualne sesje coachingu biznesowego.

Ponad 100 pisemnych rekomendacji od moich klientów najlepiej pokazuje, jak skutecznie pomagam i w jakich konkretnie problemach!

Zapraszam do kontaktu!