Miałam przyjemność wypowiedzieć się w Raporcie „YouTube nową telewizją dla Silversów. Jak zmienia się konsumpcja treści wideo wśród odbiorców 50+”. Jako socjolog chcę podkreślić: Dane pokazują, że przekonanie, iż osoby 50 plus są mało aktywne w świecie cyfrowym, oparte jest na fałszywych stereotypach. Nie znajdują one potwierdzenia w rzeczywistości. Pokolenie Silver chętnie wykorzystuje internet zarówno do rozrywki, jak i czerpania informacji. Część osób jest nadal aktywna zawodowo i wykorzystuje internet w swojej pracy. Jest to ważna informacja zarówno dla marketingowców, jak i dla polityków, instytucji oraz organizacji pozarządowych, które chciałyby dotrzeć ze swoim przekazem do grupy 50+. Także twórcy treści internetowych powinni tworzyć więcej kontentu dla tej grupy wiekowej.
Badanie przeprowadzone przez IQS na zlecenie SilverTV oraz Lifetube’a miało sprawdzić preferencje silversów dotyczące konsumpcji treści wideo oraz ocenić ich aktywność w sieci.
Cały ten ciekawy raport można przeczytać tutaj