Ukończyłam szkolenie z coachingu dla osób z ADHD, ponieważ na przestrzeni lat coraz częściej trafiają mnie klienci z ADHD. Zrobiłam to, aby jeszcze lepiej zrozumieć ich potrzeby i dobierać metody pracy do specyfiki osób neuroróżnorodnych.
Podczas szkolenia rozmawialiśmy o specyfice funkcjonowania mózgu osób z ADHD oraz o ich problemach, wyzwaniach i super mocach.
Uczyliśmy się o wyzwaniach związanych z zarządzaniem uwagą i funkcjami wykonawczymi oraz o technikach pracy nad motywacją i lepszym zarządzaniu czasem/sobą w czasie.
Analizowaliśmy, czy różni się tzw. Interest-based brain od Importance-based brain oraz jak pomóc osobom z ADHD utrzymać zaangażowanie i konsekwencję w działaniu, które są niezbędne do osiągania celów w życiu osobistym i zawodowym
Dużo uwagi podczas szkolenia poświęciliśmy radzeniu sobie z emocjami i metodom zdrowej regulacji emocji.
Dzięki udziałowi w szkoleniu pogłębiłam swoją wiedzą nt. coachingu dla osób z ADHD, co pomoże mi w codziennej pracy z nimi.
Początek coachingu ADHD datowany jest na 1994 rok, kiedy to ukazała się książka Driven to distraction – Hallowell i Ratey, gdzie koncepcja coachingu ADHD pojawiła się po raz pierwszy. Także w Polsce coraz więcej kończy i trenerów szkoli się dodatkowo z pomocy takim właśnie klientom.
Jak opisuje artykuł: A Descriptive Review of ADHD Coaching Research: Implications for College Students, opublikowany w Journal of Postsecondary Education and Disability, 31(1), 17-39, podali, że we wszystkich badaniach coaching wiązał się z poprawą objawów ADHD i funkcjonowania wykonawczego. Inne zgłoszone korzyści obejmowały dobre samopoczucie i satysfakcję uczestników.
Artykuł możesz przeczytać tutaj