Iluzja wartości: Dlaczego przeceniamy to, co mamy? Coaching finansowy. Filmik

Dlaczego wystawiając swoje rzeczy na Allegro oczekujemy wyższej ceny niż gdybyśmy to my mieli dopiero kupić ten przedmiot? Czemu tak trudno pozbyć się tego, czego i tak już nie używamy? Dlatego projekt, który już jest w trakcie realizacji, wydaje się zaangażowanym w niego uczestnikom ważny nawet, jeśli zmierza donikąd? Jaki wpływ na naszą motywację w pracy ma „ownership”? Na czym polega efekt posiadania? Jak wpływa na decyzje zakupowe i zawodowe? W jaki sposób poczucie własności przekłada się na nasz stosunek do danej rzeczy lub działania?

Obejrzyj filmik

Pracuj ze mną, aby podejmować lepsze decyzje zawodowe i finansowe – także w obszarze zarządzania finansami osobistymi.

Umów się na indywidualną sesję!

Efekt posiadania badał wybitny psycholog, ekonomista i noblista Daniel Kahneman. Opisał go w  bestsellerowej książce „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym”. Efekt ten jest również omówiony w książce Esencjalista, o której nagrałam filmik.

Efekt posiadania może się łączyć z efektem Concorde’a, czyli efektem utopionych kosztów, który omawiam w filmiku Kiedy konsekwencja staje się pułapką? Efekt Concorde