Jak włączyć Społeczną Odpowiedzialność Biznesu do strategii marketingowej firmy? Szkolenie

Serdecznie dziękuję za tak liczny udział w moim szkoleniu. Za żywiołowe dyskusje o praktycznych aspektach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz za wszystkie miłe słowa, jakie od Was usłyszałam : ) Jak zawsze połączyłam anegdoty z twardymi faktami oraz wieloaspektowym spojrzeniem na problemy etyczne, prawne, biznesowe.

Zrealizowałam dziesiątki projektów CSR z różnych obszarów, więc chętnie dzielę się doświadczeniami. Nieustająco zachęcam do wdrożenia CSR nie tylko ramach PR, ale całej filozofii prowadzenia biznesu. Ze szczególnym naciskiem na dobre praktyki w HR i społecznie odpowiedzialne zarządzanie kapitałem ludzkim oraz partnerskim podejściem do wszystkich interesariuszy – także do dostawców! 

Szkolenia ze mną rozwijają umiejętności, aktywizują uczestników oraz dają im świetną zabawę.
🔔Jeśli chcesz zapewnić swoim pracownikom profesjonalne szkolenia okraszone humorem i obrazowymi przykładami zapadającymi w pamięć, zapraszam do kontaktu!
📌Specjalizuję się w szkoleniach z umiejętności PSYCHOSPOŁECZNYCH np. komunikacji, rozwiązywania konfliktów, motywacji, a także wspierających ZDROWIE PSYCHICZNE i satysfakcję z życia np. radzenie sobie ze stresem i trudnymi emocjami, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, wdrażanie dobrych nawyków i zarządzania czasem.
✅Korzystając z mojego wieloletniego doświadczenia, prowadzę także szkolenia ze Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

Oto komentarze zamieszczone po moim szkoleniu z CSR na Facebook i Linkedin:

– Polecam gorąco szkolenia Anna Daria Nowicka, ogromna wiedza podana w sposób przyjemny i przystępny. Bardzo dziękuję za spotkanie 🙂 Aniu, wspaniale się Ciebie słucha. Jak zwykle dużo wiedzy, inspiracji, trafnych przemyśleń. Dziękuję za ten cenny czas i super atmosferę. Okazuje się, że na tematy które spędzają nam sen z powiek można rozmawiać w spośób lekki, przyjemny. Ania jest bardzo konkretna. Ja bardzo lubię, jak ktoś podaje wiedzę w taki konkretny sposób. Jesteś żart, uśmiech.  Iza Graniak

– Twoje szkolenia to zawsze uczta intelektualna no i rozrywka – 2w1 – polecam wszystkim!! Ania, jak zawsze pozamiatalas! Temat ciekawy i kontrowersyjny a Ty jak zawsze lekko i z humorem i jednoczesnie merytorycznie, ja sie jaram! Kolejny super wykład, który – jak zawsze u Ani – jednocześnie jest stand-upem zachęcam do spędzania czasu z nią Alina Gwoździewicz

– Jak zawsze duża dawka wiedzy podana w dowcipny sposób🫶 i znowu mam niedosyt…Czekam na ciąg dalszy. Edyta Tecław – Właścicielka marki VIA AROMA

– Ania to biznesowa standuperka. Ja na jej warsztatach bawię się lepiej niż w klubach komediowych. Cenię Anię, ponieważ jest bardzo praktyczna i analityczna Agnieszka Łukaszewicz – Content Manager Afoto Agencja Fotograficzno-Reklamowa

– Fantastyczne warsztaty. Brawo Ty. Ewa Kornacka – Inspektor Ochrony Danych w EduEwa

– Energia niesamowita! Dziękuję! Ewa Gajewska Owner w Creative Wolf Marketing

– Warsztaty z Anią jak zwykle bardzo merytorycznie, również na wesoło i jak zawsze zbyt bardzo mało czasu Ireneusz Samborski biuro rachunkowe TaxFree

– Bardzo podobał mi się występ Ani chętnie skorzystam z jej usług. Janina Tkalich

– Wspaniałe wystąpienie! Trafione w samo sedno Beata Krudkopad-Szaturska

– Anna – super się Ciebie słucha! Justyna Kwiatkowska

– Żałuję, że nie mogłem się pojawić, na pewno było to mega szkolenie, wiedza Anna Daria Nowicka jest imponująca. Piotr Flis – Lotna agencja kreatywno-brandingowa COO and co-owner

Jakie dylematy etyczne i praktyczne towarzyszą CSR? Czy jeśli firma wydaje dużo pieniędzy na działania CSR, to już jest społecznie odpowiedzialna? Jakie są dobre, a jakie złe praktyki biznesowe firm pozycjonujących się jako społecznie odpowiedzialne?

Oto kilka kwestii, jakie wyjaśniałam:

1. Czy Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) polega na filantropii?

Nie! Społeczna Odpowiedzialność Biznesu nie polega jedynie na prowadzeniu działań charytatywnych. Takie działania są tylko jednym z elementów CSR. Istnieje wiele definicji CSR. Oto przykłady: CSR to umiejętność prowadzenia przedsiębiorstwa w taki sposób, aby zwiększyć jego pozytywny wkład w społeczeństwo i jednocześnie minimalizować negatywne skutki działalności. CSR opiera się na postrzeganiu wszystkich interesariuszy (m. in. pracowników, klientów, akcjonariuszy, dostawców, społeczności lokalnej) jako partnerów. Na prowadzeniu z nimi otwartego i uczciwego dialogu oraz na uwzględnieniu w działaniach firmy ich potrzeb.

2. Czy, jeśli firma przestrzega prawa, to jest już społecznie odpowiedzialna?

Nie! Przestrzeganie prawa to obowiązek każdej firmy! CSR zaś to dobrowolne przyjęcie przez firmę strategii uwzględniającej społeczne, etyczne i ekologiczne aspekty w jej działalności gospodarczej. Działania CSR muszą wykraczać ponad to, do czego firma jest zobligowana przez przepisy obowiązujące w danym kraju.

3. Czy marketing społecznie zaangażowany oznacza to samo, co marketing społeczny?

Nie. Marketing społecznie zaangażowany (CRM – cause related marketing) to forma pośrednia pomiędzy marketingiem komercyjnym a marketingiem społecznym (często mylony z tym ostatnim). Cause Related Marketing to połączenie celów ekonomicznych przedsiębiorstwa z celami społecznymi w ramach danego przedsięwzięcia. W marketingu społecznie zaangażowanym firmy wspierają określony cel społeczny jednocześnie przyczyniając się do wzmocnienia własnej sytuacji rynkowej oraz wizerunku.

Marketing społeczny Philip Kotler określa jako działanie polegające na wykorzystaniu marketingowych zasad i technik w celu wpłynięcia na grupę docelową, która z kolei dobrowolnie akceptuje, odrzuca lub modyfikuje swoje zachowanie. Wpływ i zmiana może dotyczy osób indywidualnych, określonych grup lub całego społeczeństwa. Marketing społeczny służy do promocji spraw społecznie ważnych, jak np. profilaktyka chorób czy dbałość o środowisko naturalne.

Jeśli chcesz, abym poprowadziłam szkolenie dot. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Twojej firmie, zapraszam do kontaktu.

Więcej informacji o moich szkoleniach z CSR