Zdobyłam certyfikat Coacha Kryzysowego w Biznesie 🙂 Kurs obejmował m.in. źródła kryzysów emocjonalnych w organizacjach, psychologię konfliktu i metody konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, wypalenie zawodowe, przeciwdziałanie powstawaniu „silosów” (czyli barier między grupami pracowników powodujących wewnętrzne konflikty). To już mój kolejny certyfikat w obszarze coachingu kryzysowego).
Niestety koronawirus wywrócił zarówno nasze życie prywatne, jak i gospodarkę:( Kryzysy, konflikty, stres, niepewność, załamania firm oraz psychiki będą nam towarzyszyć przez wiele miesięcy…
Kryzys nie musi zakończyć się traumą ani upadkiem! Zarówno ludzie, jak i organizacje mogą doświadczyć tzw. wzrostu pokryzysowego. Odnaleźć w sobie dodatkowe zasoby i kompetencje. Przewartościować swoje cele i sposób działania. Sprawdzić się w ekstremalnej sytuacji. Dowiedzieć wielu cennych rzeczy o sobie i innych… Kryzysy wymagają często niestandardowych, odważnych działań. Zaś od menedżerów wykazania się kompetencjami liderskimi, kreatywnością, elastycznością, empatią i umiejętnością budowania autentycznych, partnerskich relacji. To ogromne wyzwanie.
Coaching kryzysowy służy m.in. pomocy w radzeniu sobie z trudnymi emocjami, odbudowaniu odporności psychicznej (rezyliencja). Przywróceniu poczucia własnej wartości, kompetencji i normalnego funkcjonowania. Znalezieniu konstruktywnych rozwiązań bazujących na posiadanych zasobach oraz wypracowaniu nowych, bardziej adekwatnych sposobów działania.
Rolą coacha kryzysowego jest nie tylko zapewnienie wsparcia emocjonalnego, ale także psychoedukacja. Dzielenie się wiedzą. Pomoc w „uporządkowaniu” sobie tego, co się stało i reinterpretacja sytuacji. Wsparcie w znalezieniu realistycznego wyjścia z kryzysu. Ważne, aby zobaczyć światełko w tunelu!
Zachęcam do obejrzenia moich filmików na kanale Twoja Kariera i Psyche m.in.:
– Po czym poznać wypalenie zawodowe?
– Jak asertywność pomaga uniknąć wypalenia zawodowego
– Mobbing – 6 powodów dlaczego trudno się uwolnić
– MOBBING w pracy? Co możesz zrobić?
– 10 wskazówek jak zorganizować się podczas telepracy
– SAMOOGRANICZAJĄCE PRZEKONANIA – jak przełamać?
– Jak radzić sobie z pesymizmem? Poznaj POTĘGĘ MYŚLENIA NIENEGATYWNEGO!
– Zdrowy OPTYMIZM a myślenie życzeniowe – jak odróżnić?
oraz serii dla menedżerów