Komunikacja i współpraca w zespole. Szkolenie

„Komunikacja i współpraca w zespole” to kolejne szkolenie, które miałam przyjemność poprowadzić – tym razem dla jednostki budżetowej.  Podczas szkolenia skupiliśmy się na kilku głównych aspektach, które w największy sposób przekładają się na dobrą komunikację i relacje w zespole, a co za tym idzie – również na wysoką efektywność i małą rotację pracowników

🔹 Psychologia różnic osobowości — klucz do lepszej współpracy

Uczestnicy odkryli, jak indywidualne predyspozycje wynikające z naturalnych różnic osobowości i temperamentu wpływająm.in. na:

• styl komunikacji i otwartości na feedback

• podejście do zadań i nowych wyzwań

• poziom asertywności,

• sposób funkcjonowania w grupie

• postrzeganie sytuacji konfliktowych i gotowość do kompromisu.

Zrozumienie tych różnic pozwoliło uczestnikom lepiej zrozumieć różne potrzeby i perspektywy, co przełożyło się na większą empatię i bardziej świadome działanie. Wiele konfliktów wewnątrz zespołu wynika właśnie z nierozumienia wpływu tych różnic na nasze działanie oraz interpretowanie tego, co robią i mówią inne osoby

🔹 Feedback, który wspiera — nie rani

Przećwiczyliśmy konkretne modele przekazywania informacji zwrotnej i bezpieczne sposoby przyjmowania feedbacku.

Efekt? Więcej odwagi, więcej otwartości i dużo więcej wzajemnego zaufania w zespole.

🔹 Asertywność w praktyce — znacznie więcej niż stawianie granic

Pokazałam, jak asertywność pomaga budować relacje, a nie je niszczyć!

Omówiliśmy:

• niesłuszne przekonania na temat asertywności

• asertywne przyjmowanie komplementów i proszenie

• wyrażanie potrzeb bez poczucia winy lub przesadnego lęku przez urażeniem innych,

• szanowanie granic innych przy jednoczesnym dbaniu o własne potrzeby i wartości

• rolę „zdrowego egoizmu”, aby nie wpaść w wypalenie zawodowe lub poczucie bycia wykorzystywanym

Co zyskali uczestnicy?

✔ bezpieczną przestrzeń na otwarte mówienie w zespole o swoich odczuciach

✔większą świadomość siebie i zrozumienie odmiennych potrzeb oraz perspektywy innych

✔ narzędzia i inspiracje, które natychmiast mogą wdrożyć,

✔ lepszą współpracę i komunikację,

✔ większą pewność siebie, a jednocześnie empatię w trudnych rozmowach i w sytuacjach konfliktowych w zespole

Jeśli Twojemu zespołowi również zależy na efektywnej komunikacji, sprawniejszej współpracy i większej satysfakcji pracowników — chętnie poprowadzę szkolenie dopasowane do potrzeb Twojej firmie, organizacji, urzędzie lub placówce medyczne

Skontaktuj się ze mną — porozmawiamy, jak mogę Ci pomóc!