Dla dużego dostawcy usług medycznych miałam przyjemność poprowadzi szkolenia „Efektywna współpraca oraz komunikacja w zespole i z pacjentem/klientem”. Praca w branży medycznej nieodzownie jest związana z dużym obciążeniem psychicznym, stresem i ogromną odpowiedzialnością! Wiele decyzji trzeba podejmować pod presją czasu. Niezbędne jest także opanowanie własnych emocji oraz dopasowanie sposobu prowadzenia rozmowy do osoby po drugiej stronie.
Długie dyżury i konieczność przebywania ze współpracownikami przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt godzin pod rząd wymagają dogadywania się z ludźmi o różnym charakterze i sposobie bycia. Dlatego tak ważna jest umiejętność współpracy, budowania relacji, efektywnej komunikacji, empatii. Potrzebna jest również inteligencja emocjonalna i życzliwość.
Jednym z obszarów, który omawiałam, był wpływ naszej osobowości i temperamentu na sposób komunikacji, odporność na stres, gotowość do przyjęcia feedbacku oraz preferowany styl pracy.
Dużo uwagi poświęciliśmy przełamywaniu barier w komunikacji oraz proaktywnemu słuchaniu.
Mówiliśmy również o tym, jak wypalenie zawodowe, presja i zmęczenie przekładają się na stosunek do pacjentów i współpracowników oraz jak możemy sobie z tym konstruktywnie poradzić.
Jeśli chcesz, abym poprowadziła szkolenia z umiejętności społecznych w Twojej firmie, zapraszam do kontaktu!