Przez 2 dni prowadziłam w przychodni Szkolenie dla pielęgniarek i rejestratorek medycznych: Jak radzić sobie z trudnymi emocjami i „zaproszeniami do złości” w kontaktach z pacjentem i w życiu osobisty. Praca w ochronie zdrowia jest szczególnie obciążająca fizycznie i psychicznie. Co gorsza, niektórzy pacjenci zachowują się wobec personelu medycznego w sposób toksyczny lub odreagowują na nim swoje lęki, złość, strach, frustrację.
Niektórzy wysyłają również zaproszenia do złości, czyli prowokują i próbują wciągnąć innych ludzi w toksyczne i drenujące z energii mentalnej działania lub rozmowy. Dlatego tak ważne jest, aby lekarze, pielęgniarki, ratownicy medyczni, rejestratorki i inni specjaliści pracujący z pacjentami umieli radzić sobie z takimi sytuacjami oraz emocjami, które się w nich samych pojawiają.
Zachęcam również do obejrzenia mojego filmiku Zaproszenie do złości – 5 wskazówek, jak sobie radzić, gdy inni próbują zepsuć Ci dzień