„Komunikacja i współpraca w zespole” to kolejne szkolenie, które miałam przyjemność poprowadzić – tym razem dla jednostki budżetowej. Podczas szkolenia skupiliśmy się na kilku głównych aspektach, które w największy sposób przekładają się na dobrą komunikację i relacje w zespole, a co za tym idzie – również na wysoką efektywność i małą rotację pracowników
🔹 Psychologia różnic osobowości — klucz do lepszej współpracy
Uczestnicy odkryli, jak indywidualne predyspozycje wynikające z naturalnych różnic osobowości i temperamentu wpływająm.in. na:
• styl komunikacji i otwartości na feedback
• podejście do zadań i nowych wyzwań
• poziom asertywności,
• sposób funkcjonowania w grupie
• postrzeganie sytuacji konfliktowych i gotowość do kompromisu.
Zrozumienie tych różnic pozwoliło uczestnikom lepiej zrozumieć różne potrzeby i perspektywy, co przełożyło się na większą empatię i bardziej świadome działanie. Wiele konfliktów wewnątrz zespołu wynika właśnie z nierozumienia wpływu tych różnic na nasze działanie oraz interpretowanie tego, co robią i mówią inne osoby
🔹 Feedback, który wspiera — nie rani
Przećwiczyliśmy konkretne modele przekazywania informacji zwrotnej i bezpieczne sposoby przyjmowania feedbacku.
Efekt? Więcej odwagi, więcej otwartości i dużo więcej wzajemnego zaufania w zespole.
🔹 Asertywność w praktyce — znacznie więcej niż stawianie granic
Pokazałam, jak asertywność pomaga budować relacje, a nie je niszczyć!
Omówiliśmy:
• niesłuszne przekonania na temat asertywności
• asertywne przyjmowanie komplementów i proszenie
• wyrażanie potrzeb bez poczucia winy lub przesadnego lęku przez urażeniem innych,
• szanowanie granic innych przy jednoczesnym dbaniu o własne potrzeby i wartości
• rolę „zdrowego egoizmu”, aby nie wpaść w wypalenie zawodowe lub poczucie bycia wykorzystywanym
Co zyskali uczestnicy?
✔ bezpieczną przestrzeń na otwarte mówienie w zespole o swoich odczuciach
✔większą świadomość siebie i zrozumienie odmiennych potrzeb oraz perspektywy innych
✔ narzędzia i inspiracje, które natychmiast mogą wdrożyć,
✔ lepszą współpracę i komunikację,
✔ większą pewność siebie, a jednocześnie empatię w trudnych rozmowach i w sytuacjach konfliktowych w zespole
Jeśli Twojemu zespołowi również zależy na efektywnej komunikacji, sprawniejszej współpracy i większej satysfakcji pracowników — chętnie poprowadzę szkolenie dopasowane do potrzeb Twojej firmie, organizacji, urzędzie lub placówce medyczne
Skontaktuj się ze mną — porozmawiamy, jak mogę Ci pomóc!